1.
Кутак за родитеље
2.
Припрема деце за
полазак у школу
Поласком у школу дете
мења начин живота. Од детета се очекује посебан рад, ред
и дисциплина.
Детаљније...
3.
Припрема деце за
тестирање пред полазак у школу
Полазак у школу је новина за дете, а пре но што пође у
школу, потребно је обавити тестирање. Да би све било што
безболније, да тестирање не би била додатна траума за
дете, потребно му је објаснити шта га очекује код
педагога или психолога.
Детаљније...
4.
Родитељима
будућих првака
Шта је тестирање? То
је разговор који педагог или психолог обавља са дететом
и оно подразумева проверу припремљености деце за полазак у школу.
Траје
око
30
минута и није
потребна посебна припрема детета од стране родитеља,
осим
горе наведеног објашњења.
Детаљније...
5.
Упутства
родитељима ђака првака
Полазак у школу, за дете представља велику прекретницу.
Дете мења устаљени начин живота, где је доминантан облик изражавања и упознавања света била игра. Реформа
школства је донела промене, пре свега, у осмишљенијем
планирању наставног рада са децом, где учење треба да се
одвија кроз игру, што не значи да дете треба само да се
игра.Учење кроз игру захтева озбиљнију и детаљнију
припрему учитеља, то је усмерена активност и она не
допушта никакву импровизацију.
Детаљније...
6.
Припрема деце за
полазак у школу
Календарски (хронолошки) узраст деце није гаранција
њихове припремљености за полазак у школу, с обзиром да
се деца разликују према својим интелектуалним
способностима, интересовањима, емоционалном и социјалном
степену зрелости. Данашњи услови наставе постављају
сложеније задатке, па је за остваривање
наставно-школског програма неопходна и одговарајућа
припремљеност деце, која ће им омогућити да се што лакше
укључе у школски живот, ред, рад и успешно савлађивање
школских обавеза.
Детаљније...
7.
Припремам дете
за школу
Полазак у школу, обично више брине родитеље него
децу. Родитељи су, најчешће збуњени и нису увек
сигурни шта треба да раде, како и да ли добро
поступају са децом.
Овде ћемо истаћи шта све родитељи треба да раде,
да би добро припремили своје дете за школу. Биће
речи и о томе шта не би требало да раде.
Детаљније...
8.
Час у Феликс Ромулиани
Ова посета археолошком локалитету замишљена је као
интердисциплинарни час. Идеја саме посете потиче од
наставнице ликовне културе и наставника историје и
реализује се последњих пет година. Прошле године, нас
троје дошли смо на идеју да осмислимо ову посету, па да
она прерасте у прави школски час на локалитету.
Осмишљавање часа подразумева његово детаљно
планирање, постављање циљева, задатака, активности
ученика и наставника, избор метода, средстава и облика
рада са ученицима, кроз одређене садржаје.
Интердисциплинарни час је због тога што ученици, на
примеру овог археолошког локалитета сазнају, тј. стичу
знања из различитих предмета: историја, ликовна култура,
географија, ТО, биологија, свакодневни живот у прошлости,
сликање, цртање и вајање.
Детаљније...
9.
Професионална
оријентација на преласку у средњу школу
Општи циљ пројекта је успостављање функционалног
и одрживог система и програма професионалне
оријентације (ПО) за младе на преласку у средњу
школу, односно у свет рада.
Пројекат се базира на школској и вашколској
компоненти. У оквиру школске компоненте предвиђа
се обука школских тимова (наставника и стручних
сарадника) за активну наставу из професионалне
оријентације и затим реализација ове наставе са
ученицима.
Детаљније...
10.
О пројекту
професионална оријентација на преласку у средњу школу
Пројекат
ПО на преласку у средњу школу започело је Министарство
просвете и науке РСрбије у сарадњи са Немачком владином
организацијом
GIZ BOSS.
Пројекат је у целини спроведен као пилот у пет основни
школа у Србији, а од школске 2011/12, започела је
реализација, најпре у првих 100 ОШ у октобру месецу, а
затим у још 100 школа у фебруару 2012.
ОШ „Љуба Нешић“, једна је од првих школа која се
пријавила за обуку и реализацију овог пројекта.
Детаљније...
11.
Интердисциплинарни час и испробавање у пракси
Овогодишњи , сада већ традиционални час у Феликс
Ромулијани, добио је једну нову димензију. Наиме,
ученици петог разреда најпре обилазе музеј, имају час
ликовне културе и историје у Народном музеју Зајечар, а
затим имају интердисциплинарни час у Феликс Ромулијани.
Након радионица (ликовне, фото, изрде мозаика итд.),
ученици завршавају своје радове у школи и праве изложбе
у својим школама. Ова посета археолошком локалитету
истовремено је била и својеврсна припрема ученика за
квиз Шта знаш о Ромулијани, који се, такође
традиционално организује за ученике петог разреда
градских и сеоских школа. Ове
године, квиз је био реализован у склопу обележавања
40-огодишњице од доношења УНЕСКОВЕ Конвенције о очувању
културних и природних добара.
Детаљније...
|